top of page
Poza scriitoruluiLuciana Ciovică

3 lecții de marketing pe care le-am (re)învățat urmărind serialul Succession



Succesion marketing


Am avut cu Succession o relație inițială de love and hate. După primul sezon, am rămas cumva contrariata: mi se părea prea mult Shakespeare pentru un serial și nu puteam scăpa de feeling-ul unui scenariu cu un background ultra culturalizat care transforma astfel personajele în caricaturi. Povestea unui tată care, incapabil să împartă iubire încearcă, machiavelic, să-și împartă averea și regatul, reușind doar să-și învrăjbească copiii și să-și golească de sens existența era prea mult pentru o duminică seara. Așa că am abandonat. L-am reluat de curând când am aflat că sezonul 4 avea să fie și ultimul. Și mă bucur că am perseverat. În primul rând, pentru că referințele livrești s-au diminuat. Iar în al doilea rând, pentru că fresca familiei Roy s-a dovedit a fi o frescă excelentă de marketing în anul 2023.


Puterea brandului

Scrolăm zilnic pe LinkedIn și vedem postări frumos colorate în care ni se reamintește de puterea unui brand și de vocea activă pe care acesta trebuie să o aibă într-o comunitate. Cu toate acestea, în practică, uităm cât de puternic este sau poate fi un brand. În Succession asistăm la lupte aprige pentru controlul imperiului media al familiei Roy și vedem cum, deși un logo și un slogan captivant sunt esențiale, (rar îi vedem pe membrii familiei Roy să lanseze ceva pe piață fără un studiu puternic în spate) construcția unui brand de succes depășește cu mult estetica: implică cultivarea unei narațiuni puternice, a unei voci unice și a unei conexiuni emoționale cu publicul țintă. Tot ceea ce în serial transpune atât de bine Logan Roy, patriarhul familie și al brandului Roy.


Cunoaște-ți audiența

Ca pe tine însuți și oferă o soluție pentru fiecare problemă a sa. Succession ne învață de ce să-ți cunoști audiența este un avantaj competitiv. Membrii familiei Roy sunt maeștri ai manipulării, înțelegând dorințele, temerile și motivațiile celor din jur. În mod similar, excluzând, desigur, dramatismul situației, marketerii au nevoie să își înțeleagă audiența și să adapteze în mod constant strategiile de piață preferințelor audienței. Ca și pentru familia Roy, în marketing succesul depinde de înțelegerea „logicii” publicului și de puterea de a face apel la emoțiile acestuia.


Totul este adaptabil

Succession e și despre partea dură a lumii afacerilor și nevoia constantă de adaptare. Într-un peisaj care evoluează rapid, imperiul media al familiei Roy se confruntă cu numeroase provocări, de la schimbări tehnologice până la schimbarea comportamentului consumatorilor, iar cei care nu se adaptează riscă să rămână în urmă. E poate cea mai puternică lecție de marketing a serialului: adapt or say goodbye.


Dacă avem printre cititori și fani ai serialului Succession, așteptăm părerile voastre în comentarii, suntem gata de o dezbatere aprinsă. Și încheiem cu (încă) un link despre mogulii media care au inspirat serialul Succession.

13 afișări0 comentarii

Comments


bottom of page