Tu știai că, în medie, doar 5% din dosarele companiilor sunt protejate corespunzător?
În 2021, problemele de securitate cibernetică nu mai pot fi ignorate, aflându-se în creștere, odată cu digitalizarea multor companii.
Pentru a lupta cu succes împotriva tentativelor de atac cibernetic, este necesar ca business-urile să adopte o serie de bune practici pentru conștientizarea, prevenirea și securizarea documentelor și datelor pe care le dețin.
Pentru început, chiar dacă nu poți aduce un expert extern care să testeze sistemele de computer și să vină cu recomandări de securitate, există alți pași simpli ce pot fi urmați.
Iată 5 inițiative pe care le poți lua chiar acum.
1. Instalează și actualizează periodic software antivirus și antispyware pe toate computerele de business
Deși poate fi obositor să primești mereu notificări pop-up pentru update de software, este important să urmezi procedura. În felul ăsta, golurile prin care hackerii încearcă să pătrundă în rețea vor fi închise. Instrumentele antivirus și anti-spyware se actualizează în permanență pentru a lupta cu posibilele atacuri. Tot ce trebuie să faci e să le instalezi!
2. Învață-i pe cei din echipă câteva principii de bază pentru securitate cibernetică
Percepția despre atacurile cibernetice este de multe ori următoarea: un hacker secret din spatele unui computer aflat pe cealaltă parte a globului este cel care provoacă atacul.
În realitate, majoritatea încălcărilor de securitate sunt rezultatul unei erori umane. Astfel că educarea angajaților pentru a fi vigilenți în protejarea datelor este la fel de importantă ca instalarea firewall-urilor. Echipa ar trebui să fie la curent cu e-mailurile suspecte care solicită informații confidențiale sau cu setarea parolelor pentru toate device-urile lor.
3. Asigură-te că ai copii de rezervă ale informațiilor importante și că sunt întotdeauna parolate
În cazul unui atac cibernetic, faptul că ai la dispoziție o copie a datelor te scutește de mult timp pierdut și îți permite să continui activitatea.
4. Creează conturi de utilizator individuale pentru fiecare angajat.
Iată o idee foarte proastă: Mai mulți useri conectați cu aceleași credențiale la același cont. Astfel de conturi partajate vin doar cu dezavantaje și cu posibilitatea ca parolele și accesul să ajungă la persoane neavizate sau chiar din afara organizației.
Dacă fiecare user are propriul cont, nu va fi o problemă nici când unul dintre colegi decide să părăsească echipa, deoarece contul său va fi închis.
5. Schimbă parolele periodic
Ridică mâna dacă și tu folosești aceeași parolă pentru multiple conturi. Majoritatea userilor de internet fac asta, pentru ușurință și rapiditate. Însă acest obicei poate fi periculos. Odată ce o altă persoană capătă acces la unul dintre conturi, va putea folosi parola respectivă pentru a accesa orice aplicație pe care o utilizezi. De aceea e indicat nu doar să setezi parole diferite pentru conturile tale, dar să le și schimbi periodic.