E greu să atragi lead-uri când bugetul este limitat, dar tehnicile SEO pot îmbunătăţi performanţa conţinutului tău, fără a impacta cheltuielile companiei. Iată cum poţi obţine îmbunătăţirea rezultatelor organice, prin implementarea unor tehnici SEO în strategia de content marketing.
Am listat câteva recomandări SEO pe care le poţi introduce uşor în textele de pe blogurile companiilor sau chiar şi în articolele externalizate:
1. Află volumul căutărilor expresiei-cheie
Înainte de a căuta cele mai fine metode de a apărea în căutările utilizatorilor, trebuie să te asiguri că aceştia caută într-adevăr expresia-cheie sau cuvântul alese de tine. Iar ca să te asiguri că expresia merită supusă unei strategii SEO, o poţi evalua pe Topics by SEO monitor, un website care îţi arată volumele de căutări pentru cuvântul tastat şi expresiile sale similare.
2. Delimitează ideile cu subtitluri
Dacă ai găsit o expresie cu potenţial, începe să structurezi textul cu ajutorul unor subtitluri. Acestea pot fi formatate cu H2 sau cu H3, în funcţie de modul cum se succed. Încearcă să incluzi expresia-cheie cel puţin într-un subtitlu, dar nu aglomera textul cu aceasta, mai ales dacă este unul scurt.
3. Introdu expresia-cheie în 2% din text
De fapt, poţi aplica regula de 2%. Nu e vorba de impozit, ci de o proporţie echilibrată intre lungimea textului şi repetarea expresiei-cheie. Regulile Google se schimbă periodic, iar de curând motorul de căutare a început să taxeze modul obsesiv de a introduce cuvântul-cheie, în ideea de a-ţi scoate articolul în faţă.
Dacă vrei să-ţi armonizezi strategia de content marketing, foloseşte cuvântul ales în aproximativ 2% din text. Adică, într-o pagină, repetă-l la 2-3 paragrafe.
4. Alege un titlu care să conţină expresia-cheie
Titlul se supune unor noi reguli de SEO: să aibă 60-70 de caractere, să includa expresia-cheie preferabil la început şi să includă şi un număr.
Dacă îţi scrii articolele pentru blogul companiei în Wordpress, poţi instala pluginul yoast, un ghid eficient în bifarea celor mai utile recomandări de SEO content marketing.
5. Include link-uri interne
Poţi completa recomandările cu alte tehnici SEO utile, dar dacă le aplici pe acestea, vei avea parte de un început promiţător în îmbunătăţirea strategiei de content marketing. Succes!
Ultima recomandare? Include cât mai multe link-uri interne în text, într-un mod relevant, astfel încât utilizatorii să continue să-ţi exploreze pagina. Nu uita totuşi ca cel mai bine e ca noul link să se deschidă într-un tab separat.