top of page
Writer's pictureInteractions

Alexandra Ciobanu, de la joaca in publicitate la joaca serioasa in publicitate

Vreo 3 ani, s-a frecventat cu Freud, Allport si Jung. Apoi, si-a dat seama ca Ogilvy, Lindstrom sau Alexandrescu suna mai bine. Alexandra Ciobanu (Junior Account Executive, Interactions) compara usa publicitatii cu cea a unui Mega Image bucurestean. Adica nu a intrat la prima incercare, iar interviurile nu s-au soldat mereu cu faimosul “cand poti incepe?”

De altfel, Interactions este prima agentie in care lucreaza. Poate si din cauza asta avem de-a face cu un entuziasm de-a dreptul revigorant, cu care industria ne-a cam ramas datoare.

Totul ma entuziasmeaza. De la proiectele pentru care o sun pe mama sa-i povestesc pana la sala de jocuri unde ne strangem in pauze si facem campionate de foosball.

Primul proiect pe care a lucrat a fost la brandul Hochland, despre care Alexandra ne spune ca a fost un inceput ideal, in care a aplicat o gramada de lucruri proaspat invatate. Detalii in dialogul de mai jos.

Intrarea in publicitate

Mi-a placut intotdeauna sa lucrez cu oamenii, sa-i deslusesc si sa le explorez personalitatea. De aceea, am ales Psihologia. Apoi mi-am dat seama ca ea este chiar unul dintre pilonii publicitatii.

Job-ul meu de zi cu zi tine foarte mult de analizarea obiceiurilor de consum, a motivatiei oamenilor in a face o anumita alegere si de gasirea punctului comun dintre consumator si brand. Psihologie pura! In plus, nicio zi nu seamana cu cealalta si astfel pot evolua.

Asteptari vs. realitate

Perspectiva din exterior este intotdeauna superficiala. Mi se parea totul o joaca. Acum pot sa spun ca joaca e doar un element din tot procesul. Iar, per total, e o treaba complexa si foarte serioasa.

Interviurile de junior

Usa spre publicitate nu a fost tocmai ca cea automata de la Mega Image. Nu am intrat de la prima incercare. Dar consider ca fiecare interviu mi-a clarificat punctele unde era nevoie sa mai lucrez.

Asa ca am ajuns la INTERACTIONS atunci cand am fost intr-adevar pregatita. Imi place industria. Uneori nu-mi dau seama daca sunt la curent cu toate noutatile pentru ca lucrez in publicitate sau lucrez in publicitate pentru ca sunt la curent cu toate noutatile.

Primul meu job a fost in Constanta, orasul natal. Era un job de vara, pentru banii de vacanta. Apoi am testat organizarea evenimentelor si community management pe Facebook. Mi-a placut, asa ca atunci cand am venit in Bucuresti am pastrat directia si, in final, am ajuns unde trebuia.

Workflow de agentie, primele proiecte

La inceput (si nu numai), conteaza foarte mult echipa. Tu vii cu un bagaj de cunostinte, dar publicitatea se invata doar practic. Asa ca e important sa ai pe cineva de la care sa „furi meserie”.

Am avut noroc ca am nimerit intr-un birou de fete foarte prietenoase unde se dezbat nu doar ultimele tendinte de make up, dar mai ales diferite tipuri de abordari ale clientilor.

Primul meu proiect a fost pentru brandul Hochland. Am aplicat acolo tot ce am invatat si sper ca noul produs lansat sa fie la fel de apreciat de consumatori pe cat a fost bibilit din punct de vedere al comunicarii digitale. Dintr-un unghi mai larg, am contribuit si la noua campanie de brand a lui Hochland, axata pe emotii si bucuria lucrurilor mici, adunate in poezii expuse offline si online.

Cu bune si rele in industrie

Este prima mea agentie de publicitate, asa ca totul ma entuziasmeaza. De la proiectele pentru care o sun pe mama sa-i povestesc pana la sala de jocuri unde ne strangem in pauze si facem campionate de foosball.

Ce cauti la un job?

Mi-am dorit un job care sa-mi ofere posibilitatea sa evoluez si care sa-mi placa. Cand am ajuns la INTERACTIONS, mi-am dat seama ca asta nu tine doar de mine, ci si de echipa din care fac parte.

Trei carti de advertising 

Intr-un timp era la mare moda Buyology, de Martin Lindstrom. E o carte care poate fi citita de oricine, pentru ca este plina de exemple practice si principii care pot fi aplicate si-n viata de zi cu zi. In principiu, mesajul este ca aparentele insala.

Apoi as recomanda The advertising concept book: Think now, Design later, o carte stufoasa dar care mi-a clarificat multe notiuni de publicitate.


In final, pentru ca lucrez intr-o agentie de comunicare digitala, as inlocui ultima carte cu un TED Talk. Il voi nominaliza pe cel tinut de Morgan Spurlock despre brand marketing.




Campanii preferate

Local, am apreciat foarte mult campania Gandul „Why don’t you come over”, aparuta la anuntatea Brexit-ului.

Mi s-a parut un mod ingenios de a folosi mediul digital, dar mai ales mi-a placut exploatarea oportuna a contextului. Cred ca asta e cel mai important in publicitatea digitala unde azi ai o stire, maine ai alta. Sa ramai pe faza si sa profiti de momentele care te pot pune in prim-plan ca brand.


Pe plan international, e si mai greu de ales.


Dar cred ca intr-o lume consumerista, brand-urile incearca tot mai mult sa se alature unor cauze bune ca sa compenseze problemele la care de multe ori contribuie si ele. Asa ca as alege campania Like a girl de la Always.



Anul este 2038

Cu siguranta, o mare parte din task-urile pe care le fac eu astazi vor fi automatizate. Toate sarcinile rutinare ce tin de bugetare, realizarea regulamentelor si Google Ads vor fi realizate de un robot. Sper doar ca aceasta perspectiva rece sa fie totusi completata si de initiative civice, nu doar indreptate spre profit. Sper ca publicitatea va acorda mai multa importanta si CSR-ului, nu doar tehnologiei.

Pensie de publicitar?

Fie ca ma scoate un robot, fie ca ma scoate Alexandrescu, chiar as vrea sa ies la pensie din INTERACTIONS. Mediul de lucru e placut, exista un real echilibru intre orele petrecute la birou si cele de acasa, nu ma plictisesc niciodata si am libertatea sa ma dezvolt in directia in care imi doresc.

109 views0 comments

Comments


bottom of page