top of page
Poza scriitoruluiInteractions

Alexandra Ciobanu, de la joaca în publicitate la joaca serioasă în publicitate

Vreo 3 ani, s-a frecventat cu Freud, Allport și Jung. Apoi, și-a dat seama că Ogilvy, Lindstrom sau Alexandrescu sună mai bine. Alexandra Ciobanu (Junior Account Executive, Interactions) compară ușa publicității cu cea a unui Mega Image bucureștean. Adică nu a intrat la prima încercare, iar interviurile nu s-au soldat mereu cu faimosul “când poți începe?”

De altfel, Interactions este prima agenție în care lucrează. Poate și din cauza asta avem de-a face cu un entuziasm de-a dreptul revigorant, cu care industria ne-a cam rămas datoare.

Totul mă entuziasmează. De la proiectele pentru care o sun pe mama să-i povestesc până la sala de jocuri unde ne strângem în pauze și facem campionate de foosball.

Primul proiect pe care a lucrat a fost la brandul Hochland, despre care Alexandra ne spune că a fost un început ideal, în care a aplicat o grămadă de lucruri proaspăt învățate. Detalii în dialogul de mai jos.

Intrarea în publicitate

Mi-a plăcut întotdeauna să lucrez cu oamenii, să-i deslușesc și să le explorez personalitatea. De aceea, am ales Psihologia. Apoi mi-am dat seama că ea este chiar unul dintre pilonii publicității.

Job-ul meu de zi cu zi ține foarte mult de analizarea obiceiurilor de consum, a motivației oamenilor în a face o anumită alegere și de găsirea punctului comun dintre consumator și brand. Psihologie pură! În plus, nicio zi nu seamănă cu cealaltă și astfel pot evolua.

Așteptări vs. realitate

Perspectiva din exterior este întotdeauna superficială. Mi se părea totul o joacă. Acum pot să spun că joacă e doar un element din tot procesul. Iar, per total, e o treaba complexă și foarte serioasă.

Interviurile de junior

Ușa spre publicitate nu a fost tocmai ca cea automată de la Mega Image. Nu am intrat de la prima încercare. Dar consider că fiecare interviu mi-a clarificat punctele unde era nevoie să mai lucrez.

Așa că am ajuns la INTERACTIONS atunci când am fost într-adevăr pregătită. Îmi place industria. Uneori nu-mi dau seama dacă sunt la curent cu toate noutățile pentru că lucrez în publicitate sau lucrez în publicitate pentru că sunt la curent cu toate noutățile.

Primul meu job a fost în Constanța, orașul natal. Era un job de vara, pentru banii de vacanță. Apoi am testat organizarea evenimentelor și community management pe Facebook. Mi-a plăcut, așa că atunci când am venit în București am păstrat direcția și, în final, am ajuns unde trebuia.

Workflow de agenție, primele proiecte

La început (și nu numai), contează foarte mult echipa. Tu vii cu un bagaj de cunoștințe, dar publicitatea se învață doar practic. Așa că e important să ai pe cineva de la care să „furi meserie”.

Am avut noroc că am nimerit într-un birou de fete foarte prietenoase unde se dezbat nu doar ultimele tendințe de make up, dar mai ales diferite tipuri de abordări ale clienților.

Primul meu proiect a fost pentru brandul Hochland. Am aplicat acolo tot ce am învățat și sper că noul produs lansat să fie la fel de apreciat de consumatori pe cât a fost bibilit din punct de vedere al comunicării digitale. Dintr-un unghi mai larg, am contribuit și la noua campanie de brand a lui Hochland, axată pe emoții și bucuria lucrurilor mici, adunate în poezii expuse offline și online.

Cu bune și rele în industrie

Este prima mea agenție de publicitate, așa că totul mă entuziasmează. De la proiectele pentru care o sun pe mama să-i povestesc până la sala de jocuri unde ne strângem în pauze și facem campionate de foosball.

Ce cauți la un job?

Mi-am dorit un job care să-mi ofere posibilitatea să evoluez și care să-mi placă. Când am ajuns la INTERACTIONS, mi-am dat seama că asta nu ține doar de mine, ci și de echipa din care fac parte.

Trei cărți de advertising

Într-un timp era la mare modă Buyology, de Martin Lindstrom. E o carte care poate fi citită de oricine, pentru că este plină de exemple practice și principii care pot fi aplicate și-n viața de zi cu zi. În principiu, mesajul este că aparențele înșală.

Apoi aș recomanda The advertising concept book: Think now, Design later, o carte stufoasă dar care mi-a clarificat multe noțiuni de publicitate.


În final, pentru că lucrez într-o agenție de comunicare digitală, aș înlocui ultima carte cu un TED Talk. Îl voi nominaliza pe cel ținut de Morgan Spurlock despre brand marketing.




Campanii preferate

Local, am apreciat foarte mult campania Gândul „Why don’t you come over”, apărută la anunțarea Brexit-ului.

Mi s-a părut un mod ingenios de a folosi mediul digital, dar mai ales mi-a plăcut exploatarea oportună a contextului. Cred că asta e cel mai important în publicitatea digitală unde azi ai o știre, mâine ai alta. Să rămâi pe fază și să profiți de momentele care te pot pune în prim-plan ca brand.


Pe plan internațional, e și mai greu de ales.


Dar cred că într-o lume consumeristă, brand-urile încearcă tot mai mult să se alăture unor cauze bune ca să compenseze problemele la care de multe ori contribuie și ele. Așa că aș alege campania Like a girl de la Always.


Anul este 2038

Cu siguranță, o mare parte din task-urile pe care le fac eu astăzi vor fi automatizate. Toate sarcinile rutinare ce țin de bugetare, realizarea regulamentelor și Google Ads vor fi realizate de un robot. Sper doar că această perspectivă rece să fie totuși completată și de inițiative civice, nu doar îndreptate spre profit. Sper că publicitatea va acorda mai multă importanță și CSR-ului, nu doar tehnologiei.

Pensie de publicitar?

Fie că mă scoate un robot, fie că mă scoate Alexandrescu, chiar aș vrea să ies la pensie din INTERACTIONS. Mediul de lucru e plăcut, există un real echilibru între orele petrecute la birou și cele de acasă, nu mă plictisesc niciodată și am libertatea să mă dezvolt în direcția în care îmi doresc.

9 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


bottom of page