Am putea adapta astăzi celebrul Spune-mi ce citești ca să-ți spun cine ești în Spune-mi care sunt primele story-uri pe care le vezi pe Instagram ca să-ți spun cine ești. Avem, în lungul feed de Insta, pe lângă prieteni, branduri, meme, filmulețe cu căței sau pisici, și influenceri. Așa cum le spune și numele, influencerii sunt persoane publice care ne pot, prin stilul lor de viață, influența alegerile. Prin statutul lor public, deschis, acționează ca o legătură directă între brand și consumator. Mai trebuie precizat, de asemenea, că influencer marketing este o formă de social media marketing. Pentru că atunci când un influencer comunică cu audiența, pe o temă legată de un brand sau nu, o face sub formă de postări, story-uri, reels, live-uri, adică adoptă formele de comunicare ale platformelor de social media.
De partea cealaltă a ecranului
Întoarcem acum telefonul, nu pentru a face un selfie, ci pentru a privi relația cu influencerii din perspectiva brandurilor. Care sunt cele mai mari provocări pe care le întâmpini atunci când vrei să implementezi o strategie de influencer marketing? De ce dau influencerii bătăi de cap și ce poți face pentru a avea rezultatele dorite cu efort minim, analizăm în punctele următoare.
Selectarea influencerilor
Deși nu pare la prima vedere un task prea dificil, menținerea unei baze de date cu influenceri și micro influenceri la zi este o sarcină care necesită timp. La fel, necesită timp analiza ariei de activitate a influencerilor, topicurile spre care prezintă interes, stilul lor de viață și postările anterioare pentru a-i selecta pe cei potriviți brandului tău.
Inițierea și menținerea unei relații cu influencerii
O etapă care poate naște un șir alambicat de e-mailuri și care se poate întinde pe o perioadă lungă, consumându-ți astfel timp prețios. La fel, dezvoltarea unui plan de comunicarea și a unui brief creativ care să ghideze influencerii în postări este un task mâncător de timp. Iar dacă îți dorești implementarea unui concurs cu premii, adăugăm pe listă platforma dedicată concursului și logistica premiilor.
Indicatorii de performanță. Raportarea
Orice campanie necesită setarea unor obiective exacte înainte de a pori la drum. Apoi, pe măsură ce campania își intră în drepturi, este necesară analiza indicatorilor de performanță pentru a realiza fie un fine tuning, fie raportarea finală. De aceea sunt esențiale insight-urile influencerilor și analiza performanței postărilor.
Dacă unul sau mai multe dintre lucrurile menționate anterior îți dau bătăi de cap, avem noi soluția. Am dezvoltat 3 pachete de influencer marketing adaptate nevoilor tale. Scrie-i Anei și află mai multe detalii. Răspunde cât ai pune un nou story!