Digital Buzz cu Adrian Alexandrescu (Managing Director, Interactions)
IQads: Ati facut pentru RCA Groupama o serie de pagini web dedicate unor grupuri: RcaPentruBloggeri.ro, RcaPentruCeiCareAuVotatCuGeoana.ro, RcaPentruCeiCareAuVotatCuBasescu.ro si, pe acelasi model, pentru: motociclisti, Mos Craciun, mame, tati, ghinionisti, blonde, brunete, rockeri, ardeleni, fanii Honda, gospodine, baieti de baieti, burlaci. Totusi, pe aceste site-uri nu a aparut nici dupa revealing logo-ul Groupama si nici URL-urile lor nu au aparut pe site-ul oficial, rcagroupama.ro. A insemnat asta mai putina munca de convingere pentru aprobarea creatiei de catre client?
Adrian Alexandrescu: Scopul microsite-urilor a fost de a trage trafic catre site-ul principal si nu invers. Logo-ul dupa reveal nu a fost necesar pentru ca am vrut sa pastram lucrurile cat mai simple, sa evidentiem prin layout ideea fiecarui site si mai ales sa convingem userii sa apese pe linkul catre site-ul principal chiar si din curiozitatea de a vedea care este compania din spatele “super-RCA-ului”.
IQads: In general, sunt clientii mai deschisi la aprobarea unor creatii trasnite daca nu le apare logo-ul pe materialele de teasing? Poate fi asta o solutie pentru crearea unor materiale cu sanse reale de viralizare (nu din acelea de care aproba ei de obicei)?
Adrian Alexandrescu: Nu prea cred ca are o influenta reala pastrarea sau nu a logo-ului. Materialul in sine comunica un brand si clientii il aproba sau il resping ca un tot unitar. Chiar daca materialele sunt trasnite, este arta echipei de creatie si a accountului sa le tina in parametrii acceptabili de catre brand
IQads: Pe de alta parte, daca nu-si vad logo-ul pe site, poate ca unii clienti nici nu vad la ce ii ajuta si de ce ar trebui sa plateasca pentru asa ceva. Pe Groupama cum i-a ajutat construirea acestor pagini web pentru grupuri?
Adrian Alexandrescu: Nu a fost cazul de asa ceva la campania Groupama. Am fost constienti cu totii de la bun inceput de scopul microsite-urilor: sa duca trafic pe site-ul mare. Uitandu-ne la sfarsit de campanie pe analytics cred ca ne-am facut treaba. Avem in top 25 referrals (includ aici si search-ul si paid search-ul si campania de media si traficul direct!) 6 (sase!) dintre aceste domenii, al saptelea fiind pe locul 26.
IQads: Ati mai avut rcagroupama.roun concurs de generat grupuri, la care poti participa doar daca iti creezi cont, deci scopul e crearea unei baze de date. Acest concurs era componenta site-ului pe care incercati sa o promovati prin crearea paginilor grupurilor? De ce nu aveti un link direct spre acest concurs din acele pagini ale grupurilor?
Adrian Alexandrescu: Abia aici intervine partea de logo/ brand. Am vrut ca totusi clientii care ajung pe site-ul principal sa citeasca doua trei cuvinte si despre produs/ brand. Nu am avut texte pompoase sau seci, ci mesaje scurte si la obiect, care explicau exact ce trebuie sa retina oamenii cand isi aleg asiguratorul, iar promotia cu premii a venit ca “apropo, puteti castiga si…”. Cred ca a fost un mesaj bun de promotie. Ideea de a avea din partea unui asigurator in campania de RCA o promotie care premiaza umorul, mai ales tinand cont ca vorbeam de perioada sarbatorilor pare ca a prins la public daca ma uit la cifrele campaniei.
IQads: Oare au revenit oamenii pe acele pagini dupa ce s-au amuzat cu ele prima data, ca sa descopere linkul spre rcagroupama.ro?
Adrian Alexandrescu: Ca orice lansare, mai ales atunci cand contezi pe word-of mouth mai mult decat pe media, dureaza putin pana se raspandeste, asa ca lansarea era necesar sa o facem inainte de lansarea site-ului oficial. Perioada de teasing a fost necesara pentru a urca paginile respective in Google si credem ca da, am avut si vizitatori (da, poate nu toti) care au revenit le-au descoperit cautand idei pentru promotia de pe site-ul mare. Ca idee, am avut 80% din trafic pe aceste microsite-uri, de-abia dupa reveal.
IQads: Cum ati promovat paginile pentru grupuri, ce trafic au avut, cate comentarii?
Adrian Alexandrescu: Ne-am bazat doar pe twitter, unul “? doua posturi pe blog, un pic de PR si cam atat. Rezultatele sunt modeste, poate, daca te uiti la ele in cifre absolute, dar bune daca le calculezi ca eficienta. Am avut cam 1000 vizite pe fiecare dintre domenii. Am avut cateva sute de vizite catre site-ul oficial de pe fiecare din aceste domenii la un cost per click de cativa centi, comparabili cu sumele platite in cadrul unei campanii in model Cost-Per-Click. In plus a fost si fun sa le facem.
Unele dintre domenii au atras mai multe comentarii , unele deloc si unele mai multe. Ca idee, cele de “sezon” au fost in top. Am avut in acea perioada alegerile si Craciunul, dintre top site-uri cu comentarii mentionam RCApentruCeiCareAuVotatCuGeoana.ro, RCApentruCeiCareAuVotatCuBasescu.ro si RCApentruMosCraciun.ro.
IQads: Ce obiective a avut campania? A fost o campanie de awareness, a trebuit sa genereze lead-uri…?
Adrian Alexandrescu: Dap. Lead-uri.
Pentru asta am facut primul nostru banner din 2009, dar sa stii ca a fost de fapt un banner-aplicatie :). Vizitatorii puteau sa lase direct in banner nume, cea mai apropiata localitate si numarul de telefon. Direct din banner un SMS se trimitea catre agentul responsabil de zona in care statea userul cu un text de genul “Ana din Bucuresti cu mobilul 07….. doreste un RCA. Da-i un telefon”. Mai departe agentii trebuiau doar sa sune persoanele respective si sa incheie deal-ul. Simplu, fara bataie de cap in centralizarea datelor si distributia catre agenti dintr-un punct central si mai ales o experienta pozitiva pentru useri in termeni de viteza de raspuns.
IQads: Ce componente a avut campania in afara de paginile grupurilor?
Adrian Alexandrescu: Site-ul oficial www.rcagroupama.ro, bannerele interactive cu SMS mentionate mai sus, bannere non-interactive, Google Adwords un pic de Twitter… si cam atat.
IQads: Crezi ca vine trafic pe site-ul rcagroupama.ro din outdoor / de pe tv?
Adrian Alexandrescu: Desi campania ATL redirectiona userii catre groupama.ro (site-ul corporate comunicat in spotul TV / in outdoor), cred ca am beneficiat de trafic indirect pe site-ul de RCA pornind de la awareness-ul creat de campania ATL, unii vizitatori ajungand pe site prin motoarele de cautare.
IQads: In ce perioada s-a desfasurat campania (pana cand mai dureaza) si ce rezultate ati avut pana acum?
Am inceput pe 14 decembrie 2009, promotia s-a incheiat pe 15 ianuarie 2009 si am avut 71.263 vizitatori unici.
Comments