
Înainte de a lucra la strategia social media pentru 2025, trebuie mai întâi să obții o imagine de ansamblu asupra cum au fost utilizate rețelelor sociale în anul anterior.
Având în vedere modul în care rețelele sociale modelează comportamentul consumatorilor, ar trebui să îți începi eforturile de marketing concentrându-te pe acele platformele unde publicul tău țintă va reacționa cel mai bine la conținutul publicat - iar pentru asta, trebuie să fii mereu la curent despre topul rețelelor social media!
Top rețele social media în 2024
1. Facebook (3,07 miliarde de utilizatori)
Cele mai recente statistici confirmă ceea ce deja bănuiai: Facebook rămâne regele absolut al rețelelor sociale! Cu un număr impresionant de 3,07 miliarde de utilizatori la nivel global, platforma conectează aproape 60% din toți utilizatorii de social media din toată lumeal. E clar, Facebook nu doar că face parte din viața noastră, ci o domină!
Acoperirea extinsă și baza diversificată de utilizatori fac din Facebook o platformă esențială pentru marketeri. Utilizatorii petrec, în medie, 18 ore și 44 de minute pe lună pe aplicația Facebook, făcând-o una dintre cele mai captivante platforme.
De ce să incluzi Facebook în strategia ta de marketing pe 2025:
Acoperire extinsă: miliarde de utilizatori din toate categoriile de vârstă
Criterii complexe de targeting: poți ajunge mai repede la audiența ta țintă
Costuri relativ reduse față de alte platforme
Integrare perfectă cu alte platforme populare Meta, inclusiv Instagram și WhatsApp
2. YouTube (2,53 miliarde de utilizatori)
YouTube nu e doar un loc unde te uiți la videoclipuri – e o adevărată putere în lumea conținutului video, cu 2,53 miliarde de utilizatori activi! Gândește-te: un miliard de ore de video sunt vizionate în fiecare zi. Asta înseamnă oportunități uriașe, atât pentru creatorii de conținut, cât și pentru branduri care vor să se facă auzite. Mai mult, 90% dintre afaceri folosesc deja YouTube ca platformă principală de marketing video. Dacă vrei să fii văzut, locul tău e aici!
De ce să incluzi Youtube în strategia ta de marketing pe 2025:
Engagement ridicat, cu timp îndelungat de vizionare
Influență puternică asupra deciziilor de cumpărare prin recenzii de produse
Gamă diversă de conținut pentru toate interesele
3. Instagram (2 miliarde de utilizatori)
Instagram ocupă locul al treilea pe această listă, atrăgând 2 miliarde de utilizatori care interacționează cu fotografii, story-uri și reel-uri. Cu peste 60% dintre utilizatori având vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani, este o platformă esențială pentru influenceri și branduri care doresc să își expună vizual produsele și să se conecteze cu o audiență tânără.
De ce să incluzi Instagram în strategia ta de marketing pe 2025:
Eficiență ridicată pentru influencer marketing
Formate diverse de conținut, inclusiv postări, story-uri, reels
4. WhatsApp (2 miliarde de utilizatori)
Cu 2 miliarde de utilizatori, WhatsApp este o aplicație de mesagerie lider la nivel mondial și a patra cea mai populară platformă de social media în 2024. Este utilizată în special pentru comunicarea personală și din ce în ce mai mult în scopuri de afaceri prin WhatsApp Business. Utilizatorul mediu de WhatsApp deschide aplicația de 930 de ori pe lună.
De ce să incluzi Whatsapp în strategia ta de marketing pe 2025:
Activitate zilnică a utilizatorilor
Utilizatori din toate grupele de vârstă și din diverse categorii sociale
Poți organiza concursuri cu înscriere pe Whatsapp - am integrat acest serviciu în Promotiful și devine din ce în ce mai popular, fiind la îndemâna tuturor consumatorilor
5. TikTok (1,69 miliarde de utilizatori)
Lansat în 2017, TikTok încheie top 5 cele mai populare platforme de social media. Conținutul său de tip short video a captat atenția a 1,69 miliarde de utilizatori, în special din rândul generațiilor mai tinere. Algoritmul său promovează conținut viral, devenind un teren fertil pentru tendințe și exprimare creativă. Utilizatorul mediu petrece 34 de ore și 15 minute pe lună pe aplicație.
De ce să incluzi TikTok în strategia de marketing pe 2025:
Viralitate ridicată, poți deveni rapid cunoscut dacă creezi conținutul potrivit
Popularitate crescută în rândul Gen Z și Millennials
Formate inovatoare de reclame
6. WeChat (1,37 miliarde de utilizatori)
WeChat, cu 1,37 miliarde de utilizatori, este utilizat în principal în China. Aplicația multifuncțională combină mesageria, social media și plățile mobile, devenind o parte integrantă a vieții zilnice pentru utilizatorii săi. Numărul utilizatorilor WeChat a crescut constant, adăugând 44 de milioane doar în ultimele 12 luni.
De ce se remarcă:
Aplicație cuprinzătoare care combină mai multe servicii
Esențială pentru afacerile care vizează piața chineză
Integrare puternică cu platformele de comerț electronic și sistemele de plată
7. Telegram (950 de milioane de utilizatori)
Telegram se remarcă prin funcții avansate de confidențialitate și o experiență de mesagerie puternică. Fie că vrei să discuți cu prietenii, să colaborezi în grupuri sau să transmiți mesaje către mii de oameni, Telegram este alegerea perfectă pentru comunicare rapidă și sigură.
De ce se remarcă:
Concentrare puternică pe confidențialitate și securitate
Opțiuni versatile de mesagerie, inclusiv canale și boți
Bază de utilizatori în creștere, cu rate ridicate de engagement
8. Facebook Messenger (937 de milioane de utilizatori)
Facebook Messenger, un alt produs Meta, are 937 de milioane de utilizatori și ocupă locul opt în acest clasament. Este utilizat pe scară largă pentru comunicarea personală și din ce în ce mai mult pentru interacțiunile business-to-consumer prin funcții precum chatboții.
De ce să incluzi Facebook Messenger în strategia ta de marketing pe 2025:
Instrument puternic pentru customer support și oferirea de răspunsuri rapide, automate la mesaje
Acoperire extinsă și angajament ridicat al utilizatorilor
9. Snapchat (850 de milioane de utilizatori)
Snapchat cucerește 850 de milioane de utilizatori cu formatul său unic de conținut efemer, fiind preferat mai ales de generația tânără. Știați că 38% dintre utilizatorii săi au între 18 și 24 de ani? Funcții precum Stories și filtrele AR fac platforma irezistibilă, transformând interacțiunile online în momente creative și autentice!
De ce să incluzi SnapChat în strategia ta de marketing pe 2025:
Popular în rândul tinerilor - folosește-l ca să ajungi rapid la Gen Z
Funcții inovatoare AR și filtre interactive, care-ți permit să scoți brandul în evidență - atenție, însă, asta vine la pachet și cu costuri mari
Potențial puternic pentru campanii de marketing creative, care sparg barierele
10. Douyin (755 de milioane de utilizatori)
Douyin, versiunea chineză a TikTok, încheie top 10 cele mai populare platforme de social media în 2024, cu 755 de milioane de utilizatori. Are caracteristici similare cu TikTok, dar este adaptată specific pieței chineze, cu integrare în platformele locale de comerț electronic și sisteme de plată.
De ce se remarcă:
Engagement ridicat cu conținut video de scurtă durată
Integrare cu platformele chineze de comerț electronic
Influență semnificativă asupra comportamentului consumatorilor din China
Cu atât de multe rețele social media la îndemână, cum decizi unde să investești timpul, banii și energia creativă? Uită-te unde petrece audiența ta țintă cel mai mult timp, ce fel de conținut preferă, ce influenceri urmăresc - iar ca să fii siguri că îți concentrezi eforturile unde trebuie, asigură-te că arunci un ochi și la competitorii tăi pentru a vedea ce funcționează pentru ei.
Iar dacă ai nevoie de ajutor, noi la agenția de marketing Interactions îți stăm la dispoziție - trebuie doar să programezi un call cu noi.